כל העמדות תפוסות

ב

טור צפיפות

תראו, יש לי הסבר קצת מוזר לשאלה למה יותר ויותר ישראלים, לא חשוב מאיזה ימין, מרגישים שנתניהו כבר לא בדיוק מה שהיה – וזה לא קשור לעובדה שרובנו יודעים, אינטואיטיבית, שיש גבול לכמות הפעמים בשנה שגבר בוגר אמור להתעסק עם השיער שלו. וההסבר שלי הוא כזה:
נתניהו כבר לא מפחיד יותר. כלומר, הוא ממשיך לנסות, אבל כל ההפחדות הקבועות שלו – חמאס, איראן (בגירסה לילדים: המן הרשע), צבאות ערב, ערבים צובאים, שואה שנייה, אישה שנייה, רשות שידור שנייה – כל אלה כבר לא נוגעים בפחד האמיתי של רוב הישראלים:
הפחד שלא יהיה להם מקום.
זה פחד גורף שלא פוסח על אף ישראלי – בפסח הוא מגיע לשיאו, אגב – וכמו כולם, גם אני מפחד שלא יהיה לי מקום. למעשה, כדי להתגבר על הפחד החלפתי אותו באמונה: האמונה הוודאית שלא יהיה לי מקום. "אני יודע שלא יהיה שם מקום", אמרתי לאהובתי כשהציעה, בבוקר שאחרי ליל הסדר (בבוקר שאחרי ליל הסדר אני נוהג לעשות שתי פעולות: 1. להתעורר. 2. להרגיש מובס), לקחת את הילדים ללונה-פארק. "מה קרה לך, התחרפנת?" המשכתי. "בחיים לא יהיה שם מקום. זה פסח! אנשים יחכו בתור כדי לעמוד בתור לכל מתקן. יהיו תורים כדי לרדת ממתקנים! באמצע הלונה-פארק יהיה מתקן אקסטרים חדש ומטורף בשם 'התור הגדול' שלוקח אותך לפסגות השעמום של עמידה במקום, ואנשים יעמדו בתור כדי לעלות גם עליו!"
כמובן שהגזמתי, רק כדי להפחיד אותה. בפועל היה לי ברור שהמצב גרוע בהרבה.
האישה הציעה שאם ככה אולי נלך על איזה טיול לא מסובך – ראש ציפור, ראש העין, ראש הנקרה, באמת, כל מקום שמתחיל בראש ונגמר באכול – אבל אני עצרתי אותה מייד ואמרתי: "תגידי, איפה את חיה? 8 מיליון ישראלים בכבישים היום, ואני מסתמך על מדגם שמתייחס רק לאוכלוסייה היהודית. אסור בכלל להיכנס היום למכונית אם את רוצה לצאת ממנה בגילך".
"אז מה אתה מציע?" אמרה אהובתי, שאליה הצטרפו בינתיים שני ילדינו המחוננים בפוטנציה – אחד משחק לי בטלפון, והשנייה משחקת לאהובתי ב – אין דרך גסה פחות להגיד את זה – טלפון. "זה מה שאתה רוצה?!" איבדה סבלנות האישה שרק משפט קודם עוד כונתה אהובתי. "שהם יישבו כל היום בבית מול מסכים?!"
האמת, חשבתי לעצמי, צודקת; אבל מה בדיוק נרוויח מזה שהם יישבו כל היום באוטו מול מסכים, ואחרי לא יותר מחמישה פקקים ושתי התמוטטויות עצבים שבשיאן אני רק אמלמל "שתישרף המדינה הזאת" ואהובתי תגיד: "רוצה שאני אחליף אותך בנהיגה?" – כאילו יש איזה קשר בין ההצעה שלי לשלה – אנחנו נגיע לתחילת מסלול הטיול.
כשכבר נגיע, לא יהיה יותר מקום. לא נמצא בדל חנייה וניאלץ להשליך את המכונית, כמו עשרות המשפחות שהגיעו לפנינו, על כמה קוצים בתעלה בצד הדרך. ואז נשלוף את הילדים, נמרח את שניהם בקרם הגנה בכמות של התקפה, ונצטרף לפקק האנושי שממתין כדי לרדת למסלול הטיול. עשרות משפחות יעמדו בשורה תלת-כיוונית ויחכו שכל השאר יירדו למסלול כדי שיתפנה מקום וגם הן יוכלו לרדת ולהתחיל בטיול שבמהלכו יוכלו לחזות בנופי ארצנו המשגעים המורכבים בעיקר מהגב של המשפחה שלפניהם. וממרבדי פריחת השניצל של מי שפרסו כאן מחצלת מוקדם יותר.
הצפיפות הישראלית הנוכחית – זו שלא משאירה מקום בשום מקום – הרי תפסה אותנו לא מוכנים. רובנו גדלנו במדינה שבה התגוררו, למיטב ידיעתנו הילדותית, סביב 3 מיליון ישראלים, ואחר כך 4, ויכולת לצאת עם ההורים לטיול שבת ארוך בצפון ולחזור הביתה בזמן ל"חידושים והמצאות" במסגרת השידורים בערבית.
לא ברור מתי בדיוק גדלנו ל-8 מיליון איש ובערך כפול מזה קיה ספורטז', אבל המציאות החדשה מכריחה אותנו לקחת בחשבון שלא משנה מתי, איפה ואיך, לא יהיה לנו מקום. ושלא נגיע בזמן. וכשסוף סוף נגיע נגלה שלקחו לנו, קטפו לנו, התיישבו במקום שיכול היה להיות שלנו, וילד אחד נדחף כרגע בתור לפנינו בטענה – שאין דרך להוכיח ללא בדיקה פולשנית – "אני איתה".
הנתונים, אם אתם רוצים להיבהל ברצינות, מראים שכבר בשנת 2032 יתגוררו כאן כ-12 מיליון איש, ועד 2059 מדברים על 23 מיליון – רובם כנראה על הברכיים של כל השאר. לאף אחד לא ממש דחוף לקחת צעד קדימה ולהגיד "אני אטפל בזה", אולי כי כולנו מפחדים שאם ניקח צעד קדימה, מישהו מייד יתפוס לנו את המקום.
וכך הפך הפחד שלא יהיה מקום למאניה כל-ישראלית. אנחנו מוכרחים לשמור חניה, להגן בגופנו על שני כסאות בבית קפה, על ריבועון חול בים, על שטח בגינה הציבורית לטובת יום ההולדת של הילד, על מקום בצימר לחג – שתמורתו נהיה מוכנים לשלם ללילה סכום שהיה מניב לנו סוויטה נשיאותית במאריוט בנגקוק.
תחושת הלא-יישאר-מקום נוכחת בכל מקום, בכל זמן. נכנסתם לסופר? לדואר? לקניון? למשרד הפנים? להזמין רכב חדש? אתם יודעים שתצטרכו לחכות, זה ייקח זמן, ייגמר, מועד המסירה בקיץ הבא, השירותים תפוסים, העמדות תפוסות, הגב תפוס. הגעתם בחג לנתב"ג? אישפוז יום קל שיהיה לכם.
זה לא שישראל הפכה קטנה – אומרים שבנגב יש עדיין מקום לפזורת בדואים או שתיים – זה רק שהחלקים הרלוונטיים שלה, אלה שבהם מרוכזות האטרקציות לילדים והפרנסות למבוגרים שיכולות לממן את האטרקציות לילדים, הפכו צפופים ברמה הודית. כבישי ישראל כבר הוכרזו כצפופים ביותר בכל המדינות המפותחות; הילדים שלנו לומדים בכיתות המחזירות אותם לצפיפות שחוו כתאי זרע; וכולנו, בבוא היום, ניקבר בקומות בדיוק כפי שחיינו. כל זה ידוע, אבל מתי מתחיל הפחד שלא יהיה לנו מקום להכתיב את חיינו?
אולי ברגע שאתם נשארים בבית במקום לצאת לטיול שבת מפחד שיהיה צפוף, המוני ובלתי נסבל; אולי ברגע שאתם גוררים את הילדים במהירות לכיוון קופת כרטיסים כלשהי, כאילו אם תגיעו דקה קודם תרוויחו משהו; אולי ברגע שאתם נעים בהליכה מהירה – אינסטינקט קדמון שכזה – לעבר ביקורת הדרכונים בכניסה חזרה לישראל; אולי כשאתם קמים שעתיים קודם כדי להגיע יחד עם כולם.
ואולי כשאתם מגיעים למקום שבו באמת אין מקום, כשאתם באמת זקוקים לאחד. למשל חדר מיון. למשל רופא משפחה (שלא לומר גסטרו). למשל חידוש דרכון בדחיפות.
זו הסיבה שכשאני שומע את נתניהו קורא ליהודים בחו"ל – לרוב אחרי פיגוע טרור – לעלות בהמוניהם לישראל, אני מסנן בליבי: "לא, בנאדם, מה אתה עושה?! אולי שם מפוצצים אותם, אבל פה כבר מפוצץ! אתה צריך להיות יותר כמו נהג אוטובוס אחראי שצועק: לא לעלות יותר! וגם אין לכם בשביל מה: האוטובוס הזה ממילא תקוע בפקק של החיים!"
אבל לך תגיד מילה לנתניהו, כשלפניך בתור עומדים 8 מיליון איש שכולם רוצים להגיד לו מילה, והגברת שוב נדחפת לפניך בתור בטענה המשונה שהיא איתו.

(פורסם ב-21.4.2017)

 

89 תגובות הוסף תגובה

  1. צריך כסף? כן צור קשר:(richardcosmos5@gmail.com) הגיב:

    האם אתה רוצה ללוות כסף? אם כן צור קשר היום בדוא"ל: (richardcosmos5(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה.

    Are you looking for urgent loan? Email for more information via: (richardcosmos5(a)gmail.com)

    Loan Offer.

    אהבתי

  2. צריך הלוואות? אם כן, דואר אלקטרוני: (richardcosmos5@gmail.com) הגיב:

    האם אתה צריך הלוואה? X- מאס הלוואה? הלוואות אישיות? הלוואות עסקיות? הלוואות משכנתא? מימון חקלאי ומימון פרויקטים? אנו נותנים את כל סוגי הלוואות בריבית של 2%! דוא"ל ליצירת קשר; (richardcosmos5(a)gmail.com)

    הצעה הלוואה חג המולד.

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  3. אני מציע הלוואה לפנות אלי:(richardcosmos5@gmail.com) הגיב:

    האם אתה רוצה ללוות כסף? אם כן צור קשר היום בדוא"ל: (richardcosmos5(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה.

    Are you looking for urgent loan? Email for more information via: (richardcosmos5(a)gmail.com)

    Loan Offer

    אהבתי

  4. Charles Din הגיב:

    היי

    האם אתה צריך הלוואה מכל סוג שהוא? אנו מציעים את כל סוגי ההלוואות בשפל
    ריבית של 2%.

    אנא פנה אלינו בכתובת charles_din@hotmail.com לקבלת מידע נוסף.

    תודה

    אהבתי

  5. צריך הלוואות? אם כן דוא"ל:(dakany.endre@gmail.com) הגיב:

    אנו מציעים הלוואות שונות ליחידים (הלוואה אישית) ולשתף פעולה גופים בריבית של 2% לשנה. זה כדי לעזור לך לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלך במיוחד עם המשבר העולמי הולך על העולם. אתה יכול לשאול בין 5,000 ל 100,000,000 €. (פאונד, יורו או דולר) לפניות נוספות, אנא פנה אלינו באמצעות דוא"ל (dakany.endre(a)gmail.com) בברכה.

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  6. צריך הלוואות? אם כן דוא"ל:(richardcosmos5@gmail.com) הגיב:

    האם אתה צריך הלוואה? הלוואות אישיות? הלוואות עסקיות? הלוואות משכנתא? מימון חקלאי ומימון פרויקטים? אנו נותנים את כל סוגי הלוואות בריבית של 2%! דוא"ל ליצירת קשר; (richardcosmos5(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  7. צריך כסף צור קשר; (dakany.endre@gmail.com) הגיב:

    אתה צריך הלוואה חירום? אנו נותנים הלוואות עסקיות, הלוואות אישיות, הלוואות לסטודנטים, הלוואות רכב E.t.c, אם אתה מעוניין אנא פנה אלינו בכתובת: (dakany.endre(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  8. Bill Johnson הגיב:

    קבלת הלוואה לגיטימית תמיד היה בעיה ענקית ללקוחות שיש להם בעיה כלכלית צריך פתרון זה. הנושא של אשראי ובטחונות הם משהו כי הלקוחות תמיד מודאגים כאשר מחפשים הלוואה מ לגיטימי משאיל. אבל .. עשינו את ההבדל בענף ההלוואות. אנחנו יכולים לארגן הלוואה מתוך טווח של $ 5,000.00 USD ל $ 500,000.000.00 USD נמוך כמו ריבית 3% חביב להגיב מיד לדוא"ל זה: billjohnson.loanfirm011@gmail.com

    אהבתי

  9. אתה צריך הלוואה דחוף? צור קשר:(georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) הגיב:

    אתה מחפש הלוואה כדי להתחיל עסק, לשלם את החשבונות שלך, להשאיל מ 2,000 € ל 500,000,000.00euro, 2% להציע או הלוואות. מצפים לעדכון זה. תודה על זמנך והבנה! אז לחזור אלינו אם אתה מעוניין. צור קשר בכתובת האימייל שלנו: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  10. האם אתה צריך הלוואה? אם כן, דוא"ל: dakany.endre@gmail.com לפרטים נוספים. הגיב:

    האם אתה צריך הלוואה? אם כן, דוא"ל: dakany.endre(a)gmail.com לפרטים נוספים.

    אהבתי

  11. אתה זקוק להלוואה דחופה? יצירת קשר:georgeanderson.loanfirm255@gmail.com הגיב:

    אנו מספקים הלוואות לעסקים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות בית והלוואות אישיות אחרות ועוד. אנו מספקים הלוואה לטווח ארוך בין שנה ל 50 שנה עם ריבית של 2%. למידע נוסף אנא צרו קשר עם:georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com

    אהבתי

  12. זקוק להלוואה דחופה צרו קשר עוד היום: georgeanderson.loanfirm255@gmail.com הגיב:

    האם אתם מחפשים הלוואה עסקית? הלוואה אישית, הלוואת בית, הלוואת רכב, הלוואת סטודנטים, הלוואת מיזוג חוב, הלוואה לא מאובטחת, הלוואת הון סיכון בשיעור ריבית של 2%, על מועמדים המעוניינים ליצור קשר באמצעות דוא"ל: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה דחופה.

    אהבתי

  13. אתה זקוק להלוואה, כתוב לנו עכשיו: georgeanderson.loanfirm255@gmail.com הגיב:

    האם אתה זקוק להלוואה או שאתה רוצה לממן מחדש את הבית שלך, לשלם חשבון, להרחיב את העסק שלך בריבית של 2%? אין צורך לחפש כתובות נוספות ליצירת קשר דרך: georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com

    אהבתי

  14. fredlarryloanfirm הגיב:

    הלוואה אקספרס

    האם אתה זקוק להלוואה עסקית, הלוואה אישית, הלוואה אוטומטית, הלוואה חקלאית או מימון לפרויקטים? יש לנו חדשות טובות עבורך. משרד זה מאושר ומוגדר לתת תמיכה לציבור, למגזר החברות וגם לאנשים פרטיים. זה לתמוך במצבה הפיננסי ברחבי העולם, הגש בקשה להלוואה היום, אנו מבטיחים לך את ההצעה הטובה ביותר, שלך האושר הוא סדר העדיפויות שלנו, אנו מציעים הלוואה לחלקים שונים של העולם. אסיה, אוסטרליה / אוקיאניה, אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ואפריקה, אנטארקטיקה. בריבית של 2% צרו קשר עכשיו באמצעות הדוא"ל שלנו

    (kimberlyfinancegroup@gmail.com) (kimberlyfinancegroup@gmail.com)
    (kimberlyfinancegroup@gmail.com)

    אהבתי

  15. fredlarryloanfirm הגיב:

    הצעה מהירה של 3%

    אנו מוסד פיננסי מוסמך המאשר כספים לכל סוגי הפרויקטים. ההצעה להלוואות / פיננסיות שלנו ניתנת בריבית נמוכה של 2% ומשך ההחזר שלה הוא ידידותי מאוד ונוח ללקוח.
    תקופת ההחזר הינה בתוך 12 עד 120 חודשים עם תקופת חסד ראשונית של 6-12 חודשים ללא קנס תשלום.
    אנו מאשרים מימון של עד 100 מיליון דולר ומעלה בהתאם לאופי העסק.
    אנו מממנים כעת לעסקים קיימים עם צוות ניהול קיים, עם עבודות עיקריות בתחום האנרגיה, ביצוע חוזים, רכישת נדל"ן מסחרי, הרחבת עסקים, תחבורה, טכנולוגיה, שירותי בריאות, תשלום שכר דירה, מיסים, קניית מכוניות וכו '.
    אנו פתוחים לקשר איתך קשר עסקי שכן התוכנית הפיננסית שלנו מאוד גמישה ונוחה ללקוח.
    אם אתה חושב שיש לך קרקע אחורית ורעיון להרוויח טוב בכל מיזם, אנא אל תהסס לפנות אלינו לקבלת שיתוף פעולה עסקי אפשרי.

    אם אתה מעוניין בהצעה זו, אנא צור איתנו קשר באמצעות הדוא"ל לקבלת התנאים וההגבלות של מימון.

    (lapofinance2020vision@yahoo.com) או (lapofinance2020vision@gmail.com)

    מאחל לך את כל הטוב!!!

    אהבתי

  16. שלח בדוא"ל את הצעת ההלוואה הפרטית שלך: georgeanderson.loanfirm255@gmail.com הגיב:

    אנו מציעים הלוואה בריבית נמוכה של 2%. קבל הלוואה מהירה וקלה לשלם את החשבונות שלך והתחל עסק חדש או מימן את הפרויקט שלך בשיעור זול יותר של 2%. האם יש לך דירוג אשראי נמוך ואתה מתקשה להשיג חובות נדחים מבנקים מקומיים וממוסדות פיננסיים אחרים? הנה ההזדמנות שלך לקבל הלוואה מהארגון שלנו. אנו מציעים הלוואות ליחידים למטרות הבאות ולמטרות רבות נוספות. הלוואה אישית, הרחבה עסקית, הזנק עסקי, הדרכה, איחוד חובות, הלוואות במזומן. צרו קשר עוד היום באמצעות הדוא"ל: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה דחופה.

    אהבתי

  17. יש לך קשיים כלכליים? זקוקים להלוואה? אם כן, צרו קשר: (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) הגיב:

    יש לך קשיים כלכליים? זקוקים להלוואה? אם כן, צרו קשר: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com)

    אהבתי

  18. mr steven ballmer הגיב:

    שלום, אנו נותנים כל סוג של הלוואה כגון הלוואת סטודנטים, הלוואת חובות, הלוואה עסקית, הלוואה אישית ואחרים. האם אתה מחפש הלוואה קלה ומהירה או הונאת בעבר? אם כן, אתם נמצאים במקום הנכון בו תוכלו לקבל את בקשת ההלוואה בהצלחה ללא עיכוב נוסף. הערה: על כל מבקשי ההלוואות ליצור קשר באמצעות כתובת דוא"ל למידע נוסף: NATIONWIDELOANINVESTMENT@YAHOO.COM

    השם יברך.

    אהבתי

  19. אתה זקוק להלוואה דחופה? יצירת קשר: (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) הגיב:

    מחפשים הלוואה עסקית? הלוואות אישיות, הלוואות סטודנטים, הלוואות לאיחוד חובות, הלוואות לא מאובטחות, הון סיכון וכו '. אם כן, אנא כתוב לנו עוד היום: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com) וקבלו את ההלוואה עוד היום.

    אהבתי

  20. הצעת הלוואות חלה כעת 3% הגיב:

    האם אתה זקוק להלוואה מהירה וקלה בריבית משתלמת של 3%? צרו קשר עוד היום. אנו מציעים הלוואה אישית ועסקית לכל אדם או חברה מעוניינים שיוכלו להחזיר את ההלוואה בעת פירעון. אנו נותנים הלוואה בטווח של 2,000 עד 10,000,000 $. כדי להחיל אותנו בדוא"ל עם המידע הנדרש. דוא"ל: finanr6@gmail.com , מספר whatsapp: +18635356458

    אהבתי

  21. הצעת הלוואות חלה כעת 3% הגיב:

    האם אתה זקוק להלוואה מהירה וקלה בריבית משתלמת של 3%? צרו קשר עוד היום. אנו מציעים הלוואה אישית ועסקית לכל פרט או חברה שמעוניינת אשר תוכל להחזיר את ההלוואה בעת פירעון. אנו נותנים הלוואה בטווח של 2,000 עד 10,000,000 $. כדי להחיל אותנו בדוא"ל עם המידע הנדרש. דוא"ל: finanr6@gmail.com , מספר whatsapp: +18635356458

    אהבתי

  22. 3% הצעת הלוואות חלה כעת הגיב:

    האם אתה זקוק להלוואה מהירה וקלה בריבית משתלמת של 3%? צרו קשר עוד היום. אנו מציעים הלוואה אישית ועסקית לכל פרט או חברה שמעוניינת אשר תוכל להחזיר את ההלוואה בעת פירעון. אנו נותנים הלוואה בטווח של 2,000 עד 10,000,000 $. כדי להחיל לנו לשלוח בדוא"ל בחזרה עם המידע הנדרש. דוא"ל: finanr6@gmail.com , מספר whatsapp: +18635356458

    אהבתי

  23. זקוק למימון? אם כן צרו קשר: (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) הגיב:

    האם אתה זקוק לסיוע פיננסי מכל סוג שהוא? הלוואות אישיות? הלוואות עסקיות? הלוואות משכנתא? הלוואות חברה? מימון חקלאי ופרויקט? אנו נותנים הלוואות בריבית של 2%! יצירת קשר: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה דחופה.

    אהבתי

  24. דוא"ל הצעת הלוואות לגיטימיות: (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) אני חוזר אם אתה זקוק להלוואה הגיב:

    דוא"ל הצעת הלוואות לגיטימיות: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com) אני חוזר אם אתה זקוק להלוואה

    אהבתי

  25. MR WILLIAM ROGERS הגיב:

    הגש בקשה להלוואה דחופה 2%.
    אנו המלווים פרטיים רשומים, אנו 100% לגיטימיים וכנים .. אנו נותנים הלוואות בריבית נמוכה מאוד של 2% למידע נוסף או בקשה צרו קשר עוד היום באמצעות דוא"ל {suntrustfinancialhome@gmail.com}
    הערה: דמי הרשמה והעברה הם בחינם.

    שירותי הלוואה זמינים כולל:
    הלוואות מסחריות.
    *הלוואות אישיות.
    הלוואות עסקיות.
    * הלוואות השקעה.
    * הלוואות פיתוח.
    * הלוואות רכישה.
    * הלוואות בניה.
    הלוואות עסקיות ורבים נוספים: למידע נוסף ובקשה שלח לנו דוא"ל (suntrustfinancialhome@gmail.com)

    אהבתי

  26. הצעת הלוואה עם קשר בריבית של 2%: (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) לכל עזרה פיננסית .... הלוואה עסקית, הלוואה לרכישת בית או מכונית וכו '. הגיב:

    הצעת הלוואה עם קשר בריבית של 2%: (georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com) לכל עזרה פיננסית …. הלוואה עסקית, הלוואה לרכישת בית או מכונית וכו '.

    אהבתי

  27. שירן הגיב:

    אנחנו רטובות וחרמניות ועושות שיחות וידאו סקס בוואצפ, מצלמות סקס בוואצפ, שלחו לנו הודעה אנחנו זמינות:

    נטע 052-8297631 או בטלגרם neta6969

    דנה 055-3386275 או בטלגרם maya69w

    מצלמות סקס, סקס xxx, סקס לייב, סקס בשידור חי, סקס חי, סקס מצלמות, מצלמות סקס חינם, סקס חיות, שידור חי סקס, צאט סקס חינם, סקס בשידור, מצלמות סקס בשידור חי, מצלמות סק, מצלמות סקב,
    מצלמות סקס חי, סקס במצלמה, מצלמות סקס לייב, מצלמותסקס, מצלמות בקס, מצלמות סקס זוגות, וידאו צאט סקס,
    סקסחי, מצלמות סס, סקס מצלמות חינם, מצלמות לייב סקס, מצלמת סכס, מצלמות עירום, nmknu, xex, nmknu,xex, צ'אט מצלמה, אתרי מצלמות סקס, אתר מצלמות סקס, מצלמות סקס בשידור ישיר,
    שידורי מצלמת סקס, מצלמות סקס אנאלי, מצלמות סקס חיות, מצלמות סקס בחינם, הופעות סקס, ישראליות מחכות לך במצלמות סקס, מצלמות צאט וסקס,كاميرات جنس, كاميرات الجنس, Секс камеры,Камеры, секс

    אהבתי

  28. Huong Lu הגיב:

    ฉันชื่อ Huong Lu ฉันอาศัยอยู่ในสหรัฐอเมริกาฉันต้องการใช้สื่อนี้เพื่อแจ้งเตือนผู้ขอสินเชื่อทุกคนให้ระวังตัวมากเพราะมีผู้หลอกลวงทุกที่ 2 เดือนที่ผ่านมาฉันเครียดทางการเงินและเนื่องจากความสิ้นหวังของฉันฉันถูก scammed โดย 2 ผู้ให้กู้สินเชื่อออนไลน์ ฉันเกือบหมดหวังจนกระทั่งเพื่อนของฉันส่งฉันไปยังผู้ให้กู้ที่เชื่อถือได้มากชื่อ Miss. Susan James ผู้ให้ยืมเงินกู้ที่ไม่มีหลักประกันจำนวน 68,000 เหรียญภายใต้ 3 ชั่วโมงโดยไม่มีความเครียด หากคุณต้องการสินเชื่อประเภทใดก็เพียงติดต่อเธอตอนนี้ผ่าน :susanjamesloanfirml07@gmail.com ฉันใช้สื่อนี้เพื่อแจ้งเตือนผู้ขอสินเชื่อทั้งหมดเพราะนรกที่ฉันผ่านเข้ามาในมือของผู้ให้กู้สินเชื่อปลอมเหล่านั้น และฉันไม่ต้องการแม้แต่ศัตรูของฉันที่จะผ่านนรกที่ฉันผ่านเข้ามาในมือของผู้ให้กู้ออนไลน์ที่ฉ้อโกงเหล่านั้นฉันจะต้องการให้คุณช่วยฉันส่งข้อมูลนี้ให้กับผู้อื่นที่ต้องการเงินกู้เมื่อคุณ ยังได้รับเงินกู้จากคุณซูซานเจมส์ด้วย

    אהבתי

  29. Bryan Stefan הגיב:

    זה כדי ליידע אותך שאנחנו מציעים את כל סוגי ההלוואות (עסקים, אישיים, איחוד, רכב, השקעה וכו ') בשיעור שנתי של 3%. האם אתה זקוק להלוואה ונדחתה על ידי הבנק שלך בגלל אשראי רע? האם יש לך שטרות שלא שולמו או שיש לך חובות? אנו מהירים ואמינים וכנות היא מילת השעון שלנו.

    מילוי טופס בקשה
    שמך במלואו: כתובת: מין: סכום נחוץ: משך: מדינה: עיסוק: מספר טלפון: מטרת ההלוואה:

    בכבוד רב,
    שלח לנו דוא"ל: bryanstefanloanfirm@gmail.com
    בריאן סטפן (מנכ"ל)
    חברת ההשקעות של בריאן

    אהבתי

  30. האם אתה זקוק לאשראי? אם כן, הגש בקשה להלוואה בריבית נמוכה של 2%. הכי הרבה דוא"ל: georgeanderson.loanfirm255@gmail.com הגיב:

    האם אתה זקוק לאשראי? אם כן, הגש בקשה להלוואה בריבית נמוכה של 2%. הכי הרבה דוא"ל: georgeanderson.loanfirm255(a)gmail.com

    אהבתי

  31. Richard William הגיב:

    שלום !

    האם אתה זקוק לשירות הלוואות לגיטימי ומהיר?
    הגש בקשה עכשיו וקבל את כספך בדחיפות!
    * מיקום בין 5000 ל 50 מיליון
    * בחר בין 1 ל 30 שנה להחזר.
    * תנאי הלוואה גמישים.
    צרו קשר באמצעות הדוא"ל: (thompson.loanservice@gmail.com)
    כל אלה ועוד, אנא צרו קשר.
    שם מלא: ……….
    מספר טלפון:…….
    הכנסה חודשית: ………….
    מדינה ………………………….
    מטרת הלוואה ………..
    הסכום הדרוש ……………..
    סטטוס הלוואה …………
    משך: ………………………
    צרו קשר באמצעות הדוא"ל: (thompson.loanservice@gmail.com)
    הַנהָלָה.
    צרו קשר עם האשראי Speedy עכשיו !!!

    אהבתי

  32. Richard William הגיב:

    שלום!

    האם אתה זקוק לשירות הלוואות לגיטימי ומהיר?
    הגש בקשה עכשיו וקבל את כספך בדחיפות!
    * מיקום בין 5000 ל 50 מיליון
    * בחר בין 1 ל 30 שנה להחזר.
    * תנאי הלוואה גמישים.
    צרו קשר באמצעות הדוא"ל: (thompson.loanservice@gmail.com)
    כל אלה ועוד, אנא צרו קשר.
    שם מלא: ……….
    מספר טלפון: …….
    הכנסה חודשית: ………….
    מדינה ………………………….
    מטרת הלוואה ………..
    הסכום הדרוש ……………..
    סטטוס הלוואה …………
    משך: ………………………
    צרו קשר באמצעות הדוא"ל: (thompson.loanservice@gmail.com)
    הַנהָלָה.
    צרו קשר עם האשראי Speedy עכשיו !!!

    אהבתי

  33. אנו מציעים 2% מההלוואות. ליצירת קשר:richardcosmos5@gmail.com הגיב:

    אנו מציעים 2% מההלוואות. ליצירת קשר:richardcosmos5(a)gmail.com

    אהבתי

  34. האם אתה צריך הלוואה מובטחת? דוא"ל: dakany.endre@gmail.com הגיב:

    אתה צריך הלוואה? הלוואות אישיות; הלוואות לעסקים; משכנתאות; חקלאות ומימון פרויקטים? אנו נותנים את כל סוגי ההלוואות בריבית של 2%! אימייל ליצירת קשר? (dakany.endre(a)gmail.com)

    אהבתי

  35. האם אתה רוצה ללוות כסף? אם כן צור קשר עוד היום בדוא"ל: (richardcosmos5@gmail.com) הגיב:

    האם אתה רוצה ללוות כסף? אם כן צור קשר עוד היום בדוא"ל: (richardcosmos5(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה דחופה.

    אהבתי

  36. kroos הגיב:

    שלום,

    האם אתה מעוניין בהלוואה אם כן, צור קשר עם חברת המימון lidya שאתה אמור לחזור אלינו לעיבוד מיידי של ההלוואה באמצעות הפרטים למטה:

    אנא צור איתנו קשר במייל.
    דואר אלקטרוני: lidyafinance9@gmail.com

    הגשת בקשה להלוואה ב-3%

    אהבתי

  37. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    Are you in need of a personal/commercial loan to start your business or fix your home?
    Refinance a business or acquire a property , a loan to pay your bills/debts

    We offer quick loans with understandable terms, Loans without surprises . contact us now on Loanwestlake@gmail.com
    telegram___https://t.me/loan59

    אהבתי

  38. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הצעת הלוואה של 3% תחול כעת אם אתה צריך הלוואה. אנו מציעים כל מיני הלוואות כאן 5,000.00 דולר מינימום ומקסימום 10,000,000.00 דולר צור קשר עכשיו לפרטים נוספים: mutolacalo@gmail.com , WhatsApp? +48459051249

    הצעת הלוואה של 3%: 48459051249+

    אהבתי

  39. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    Nopietns nebanku kredīts no 40 000 līdz 45 000 000 CZK, kur nav nepieciešams nodrošināt nekustamo īpašumu. Nosacījums ir regulāri ikmēneša ienākumi un Čehijas pilsonība. Personīga pieeja katram pieprasījumam. Garantēju ātras un nopietnas sarunas. Pilns aizdevums un līdzekļu izmaksa 24 stundu laikā. Aizdevumu varat izmantot arī savu saistību konsolidēšanai. Liela apstiprināto lietojumprogrammu caurlaidspēja. Lūdzu, sazinieties ar mani: rudolfludvik7@gmail.com

    אהבתי

כתיבת תגובה