דרוש: איש תחזוקה

%d7%98%d7%95%d7%a8-%d7%aa%d7%97%d7%96%d7%95%d7%a7%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d

למשל הכביסה. המטלה הזו שמעולם לא חשבת שתהיה קשורה אליך. שמעולם לא עניינה אותך. שלא זכרת בכלל את קיומה בעולם, ואם נאלצת להיזכר, מיד שכחת.
עכשיו היא נוקמת בך. עכשיו היא כאן כדי להישאר. עכשיו צריך לכבס, כי יש המון כביסה. יש כביסה שלך, שלכם, של הילדים. יש מצעים. יש מגבות, המון מגבות. יש… מה זה בכלל? זה שלה? זה… מה, מין וסט כזה? מבד ממש עדין? או שזה סמרטוט של העוזרת? או… גרב? ייתכן שזו גרב שלה?
לא חשוב. בגדי נשים הם עניין אמורפי. אבל אין לך זמן לחשוב על זה עכשיו, כי סלי הכביסה שלכם עולים על גדותיהם ואז גולשים לרצפת חדר השינה, ומשם – אם לא תעצרו אותם – הם מאיימים להשתלט על כל מערב אירופה ולהיעצר רק על גבול רוסיה לקראת החורף.
זו כביסה. מישהו צריך לעשות אותה. ואחר כך, מישהו יצטרך להעביר אותה למייבש. ואז מישהו יצטרך לקפל אותה. לפעמים לגהץ אותה. ולפזר אותה לארון. ואז לעשות שוב – הפעם את העדינה. זה עלול לקחת שעות. במצטבר, בחישוב שאין לך כוח לעשות כי גם הוא ייקח שעות, רק לעשות כביסה בטח יגזול שלוש שנים מחייך הבוגרים.
ויש לזה פתרון, וכבר מצאת אותו בעבר: לשלוח למכבסה. פשוט להעמיס הכל לשק ענקי, לתת להם, ולחזור כעבור יומיים לכביסה מגוהצת, מקופלת, ריחנית, מושלמת. ויש לזה עוד פתרון: לתת לאמא. ולחזור כעבור יומיים לכביסה ארוזה, נקיה, מסודרת, ממוינת.
אבל לא. אתם כבר לא תעשו את זה. אתם מבוגרים עכשיו, ויש לכם מכונת כביסה, מייבש, ארונות – ייתכן שיש לכם אפילו ונטה מעל המייבש. אתם בעניינים – ואתם עומדים, מעכשיו ולתמיד, לעשות את זה בעצמכם. כי אתם כבר הורים. אנשים עצמאים. ולכן אתם תשתעבדו לכביסה לנצח. זה יגזול מכם, במצטבר, לא יותר מאשר את הרצון לחיות.
אני לא רוצה לעשות כביסה. אף אחד לא רוצה. לא בשביל זה באנו לעולם. אבל אני מבוגר אחראי עכשיו, ושאלוהים יעזור לי, אם מחר אני – חלילה וחס, טפו טפו – מתגרש,  הדבר הראשון שאני עושה בחיי החדשים כרווק זה לקחת את הכביסה שלי, ולשלוח אותה למכבסה.
זה יהיה חתיכת שחרור.
לא שאני רוצה לחזור להיות רווק, כן? אין סיכוי. אבל כשאני חושב, למשל, בנוסף לכביסה, על כל העניין הזה עם בישול אוכל. המטלה הנצחית הזו שמעולם לא האמנתי שתהיה קשורה אליי. כי בואו נודה; רק לרכוש את כל המצרכים, ואז להתחיל לבשל, וכעבור שעתיים יש לך ארוחה שתספיק לרבע שעה, ובעקבותיה ערימת כלים שלעולם לא ישטפו את עצמם – תאמינו לי, ניסיתי – מה העניין עם זה? למה אנשים בכלל מבשלים? והרי יש לזה פתרון, וכבר מצאתי אותו: להזמין טייק-אוויי. או לקחת בקופסאות פלסטיק מאמא. או לקנות קפואים ולהפשיר במיקרו. למה, שניצל תירס של טבעול בתוספת צ'יפס בתנור זו לא פסגה קולינרית לגיטימית? אתם יודעים שכן.
אבל לא. אנחנו לא נעשה את זה. כי אנחנו מבוגרים אחראים עכשיו, יש לנו בית, ילדים, כבוד עצמי, טעם נרכש, תנור בילט-אין, כיריים ושעות וימים שלמים שיכולים להיות מוקדשים לסופרמרקטים, שווקים, מעדניות, מאפיות והצורך הדחוף להזמין אנשים לארוחה בשישי.
ואם – חלילה, לא עלינו – מחר אני חוזר להיות רווק, הדבר הראשון שאני עושה, אחרי משלוח בגדים למכבסה, זה להזמין טייק-אוויי לצהריים, לערב ולהמשך חיי. לא שאני חלילה בעניין של לחזור לרווקות – איפה – אבל בואו נסתכל רק לרגע, בנוסף לענייני הכביסה והאוכל, גם על העניין הזה עם הילדים. המטלה היומיומית המופלאה והסיזיפית הזאת שמעולם לא תכננתי שתהיה קשורה אליי, וכרגע גוזלת – באהבה, רק באהבה – את שארית חיי שאינה מוקדשת לכביסה ולאוכל. והרי היה כבר פתרון רווקי גם לזה: לשחק שעה עם ילדים של חברים, להתמוגג מכל המתיקות הזו, ואז ללכת הביתה להפשיר לעצמך שניצל טבעול במיקרו.
או – אם כבר מדברים על דברים שרווקים לא מוכרחים לסבול – העניין הזה עם הצורך לקחת ולשלם משכנתא. לשבת שעות מול אנשים שמדברים בשפה שצירופי המילים "עמלת היוון בגין הפרשי ריבית" ו"הלוואה בריבית ליבור" הם השלום-ולהתראות שלה, ואז להשתמש בגוגל טרנסלייט כדי להבין שמה שנאמר לך מיתרגם בעברית ל"נדפקת ל-25 השנים הבאות". והרי יש גם לזה פתרון שכבר מצאת: לא לקנות דירה. לשכור אחת. או פשוט לגור אצל אמא.
באלוהים, אם מחר אני חוזר להיות רווק – ולא שאני מנסה לטעון שהחיים כרווק היו נעימים יותר, כן? הם היו, אבל הם היו לבד, בדד, בלעדיה, ומי רוצה לחיות בלעדיה? – אבל אם אני חוזר, רק לצורך התרגיל המחשבתי, להיות רווק – הדבר הראשון שאני עושה, אחרי מכבסה וטייק-אוויי וביקור אצל חברים עם ילדים ושכירת דירה, זה להחזיר לחיי את הפרופורציה בין תחזוקת החיים לבין החיים עצמם. לחזור ליומיום הפשוט שבו החיים השגרתיים הם אירוע נרחב, משמעותי ודחוף יותר מעבודות התחזוקה שנדרשות כדי לקיים את החיים השגרתיים.
כי עכשיו – עכשיו נדמה לפעמים שתחזוקת החיים גוזלת את עיקר החיים. זה מתחיל מתחזוקת היומיום בצורת כביסה ומזון וסידורים לילדים, ממשיך בטפילים הידועים מסוג ביטוח לאומי, מס הכנסה, ביטוח, עיריה  וכל יתר הגופים שפולשים למחזור הדם שלך דרך תיבת הדואר – ואז מגיעות המחויבויות החברתיות, המשפחתיות, הזוגיות, הניקיוניות, והרישום לבתי הספר והתורים לרופא. ולפני שהספקתם להבין איך זה קרה, יש לכם יום עבודה שמורכב מפגישה עם רואה חשבון, קפיצה למוסך עם האוטו שלה, לעבור בשוק, שתי כביסות, סופר, להוציא חבילה מהדואר ומישהו צריך להיות בבית כי מגיע הטכנאי של הוט, ובארבע להוציא אותם מהגן.
זה לא יום של חיים. זה יום של תחזוקת חיים.
והתחזוקה, בשלב זה, מאיימת להטביע את החיים. בעשרות שיחות טלפון ביום. בקפיצות לפה ולשם. במיילים. בבנקים. בהסחות דעת. במחויבויות.
כנראה שאין דרך אחרת. כנראה שאחרי 40 ויותר שנים בסביבה, החיים שלכם הם כמו כל מכשיר בן 40 ויותר; התחזוקה הופכת כבדה יותר מהשימוש. שעות המוסך רבות יותר משעות הנסיעה. ולפעמים, כמו ששר בשעתו פרדי מרקורי (בעודו אוחז ביד אחת שואב אבק ובשנייה כבוד עצמי של מישהו אחר), אני רוצה להשתחרר. לא מהחיים המצוינים האלה; רק מעבודות התחזוקה שלהם. לחזור לאיזו פשטות יומית שאינה כוללת את סט המטלות – ולצידן סט החרדות התואם – של תחזוקת חיים במסלול האקספרס המהיר לשום מקום.
"להתגלח, למשל. אפילו להתגלח. לבשל. לשבת אחרי הצהריים במרפסת עם ספר וכוס ויסקי… לעשן. היקום המתפקע מעיסוקים ושאיפות, התחייבויות ומידע, היקום הזה שחיי סבבו בו עד אז, על תוצאותיו המספקות לעתים, היה לא כלום לעומת סיגריה אחת, פרויקט שחזר על עצמו פעמים רבות ביום בלי שישעמם אותי לעולם".
כך כותב סרחיו ביסיו בספרו המצוין "בורחסטיין" (הוצאת "זיקית"), שבמרכזו גבר המשחרר את עצמו מתחזוקת חייו, וחוזר פשוט לחיות אותם. אחר כך הוא כמעט נרצח. אני לא מקנא בו. אני רק רוצה איש תחזוקה יעיל למטרות חיים שוטפים. מישהו שיהיה טוב בזה. מישהו שיענה, אם אפשר, לשם ג'יבס.

(פורסם ב-5.12.2014)

11 תגובות הוסף תגובה

  1. גילה הגיב:

    לקראת הסוף הצלחת לייאש אותי, ובאמת לקחתי את ההצעה שלך ומזגתי לעצמי יין, רוזה עדין. לגבי כביסה, אני מאשימה את הממשלה שמסלקת עובדים זרים, לי היה המון זמן נחמד חרוץ ויעיל שקיפל לי את הכביסה וחדר הבגדים שלי נראה לתפארת עם ישראל. המגבות, למשל, מגלגלים … עושה גיוון וצבעוניות נפלאה. מי שרואה את החדר מיד עיניהם נלכדות במגבות המגולגלות. ועצה שמצילה משפחות: לא מכניסים הביתה בגד שמצריך גיהוץ.

    Liked by 1 person

  2. משפחה וילדים זה סבל ונטל.למה לי להקים? הגיב:

    לא ראיתי אף הורה מאושר. תמיד הם מתלוננים מקטרים רבים עם הילדים שלהם

    Liked by 1 person

  3. האם אתה רוצה ללוות כסף ,? אם כן, צור איתנו קשר לקבלת מידע נוסף בדוא"ל: (dakany.endre@gmail.com) הצעת הלוואה דחופה. הגיב:

    האם אתה רוצה ללוות כסף ,? אם כן, צור איתנו קשר לקבלת מידע נוסף בדוא"ל: (dakany.endre gmail.com)

    הצעת הלוואה דחופה.

    אהבתי

  4. האם אתה צריך הלוואה? אם כן, דוא"ל: (dakany.endre@gmail.com) לפרטים נוספים. הגיב:

    האם אתה צריך הלוואה? אם כן, דוא"ל: (dakany.endre gmail.com) לפרטים נוספים.

    אהבתי

  5. קתרין קול הגיב:

    שלום.

    אתה צריך הלוואה דחופה כדי לקבל את הבעיה הפיננסית שלך, היית
    נדחה על ידי הבנקים במדינה שלך ואתה צריך הלוואה דחוף, פנה אלינו
    היום בחברת מידע אמון חברה בע"מ, אנחנו עוזרים כאשר אחרים לא יכולים!

    * ללוות כל דבר עד $ 5,000.00 $ 50,000,000.00.
    * בחר בין 1 ל 10 שנים כדי להחזיר.

    דוא"ל ליצירת קשר: (info.trustfirm2012@gmail.com)

    תודה על הזמן שלך,
    כל טוב,
    קתרין קול
    Info.trustfirm2012@gmail.com

    אהבתי

  6. Davis הגיב:

    האם אתה צריך דחוף הלוואה להקים עסק או לשלם את החוב או למטרות אחרות? אנחנו נותנים הלוואות בשיעור ריבית של 2% ויש להם את האמצעים המהירים ביותר של העברת כספים ללקוחות שלנו בכל רחבי העולם. ניתן ליצור איתנו קשר באמצעות: peacelarsonloanfirm@outlook.com

    מידע על הלווים

    השם שלך _____________________________________________
    המדינה שלך____________________________________________
    הכתובת שלך ___________________________________________
    העיסוק שלך ________________________________________
    מצב אישי ___________________________________________
    סכום ההלוואה ____________________________________________
    משך ההלוואה ____________________________________________
    תפקיד במשרד __________________________________________
    הכנסה חודשית __________________________________________
    מספרי טלפון / טלפון סלולרי / טלפון office __________________
    יש לך בקשה לקבלת הלוואה לפני?

    מוטו: אנו מספקים ללקוחותינו את המיטב כדי להבטיח שהם מרוצים כלכלית.

    בברכה.
    ניהול הלוואות.

    Liked by 1 person

  7. Mr. Patrick Johnson הגיב:

    שלום, האם אתה זקוק נואשות הלוואה? אתה צריך הלוואה חירום? אנו נעזור לך לקבל הלוואה במזומן מהיר כדי לפתור את הבעיות הפיננסיות שלך ב 2% ריבית

    אנו מציעים כל מיני סוגים של הלוואות, בין אם זה עבור חשבונות רפואיים, שכר לימוד, תשלום מראש, הלוואה עסקית, הלוואה אישית או בעיות במזומן בלתי צפוי e.t.c. השירות שלנו הוא מהיר, מאובטח, אמין.

    אין עוד זמן המתנה או ביקורי בנק מלחיצים. השירות שלנו זמין 24/7 – אתה יכול לקבל הלוואה ולהשלים את העסקאות שלך בכל מקום ובכל מקום שאתה צריך את זה

    אנו מספקים 24 שעות תמיכה ברמה עולמית. עבור חקירות / תלונות / שאלות? – שלח דוא"ל אל (Dynamiclendingclub5050@gmail.com) & לקבל תגובה תוך מספר דקות.

    המשפחה שלך, חברים ועמיתים לא צריך לדעת שאתה נמוך במזומן, פשוט כתוב לנו ותקבל את ההלוואה.

    החופש הכלכלי שלך נמצא בידיים שלך!

    תיצור איתנו קשר

    אנחנו תמיד שמחים לשמוע ממך! אם יש לך משוב, שאלות או חששות, אנא שלח לנו דוא"ל
    (Dynamic_lendingclub5050@hotmail.com)
    (Dynamiclendingclub5050@gmail.com)

    ברכות חמות
    מר פטריק ג'ונסון

    אהבתי

  8. צריך כסף צור קשר:(dakany.endre@gmail.com) הגיב:

    אנו מציעים הלוואות שונות ליחידים (הלוואה אישית) ולשתף פעולה גופים בריבית של 2% לשנה. זה כדי לעזור לך לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלך במיוחד עם המשבר העולמי הולך על העולם. אתה יכול לשאול בין 5,000 ל 100,000,000 €. (פאונד, יורו או דולר) לפניות נוספות, אנא פנה אלינו באמצעות דוא"ל (dakany.endre(A)gmail.com) בברכה.

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  9. אתה צריך הלוואה? המעוניין לפנות אלינו באמצעות: (dakany.endre@gmail.com) הגיב:

    אתה צריך הלוואה? המעוניין לפנות אלינו באמצעות: (dakany.endre(a)gmail.com)

    הצעת הלוואה.

    אהבתי

  10. FRED MORE FINANCE הגיב:

    זקוקים להלוואה בדחיפות לפתיחת עסק או לסילוק חובות או למטרות אחרות? אנו נותנים הלוואות בריבית של 2% ויש לנו את האמצעים המהירים ביותר להעברת כספים ללקוחותינו בכל רחבי העולם. ניתן ליצור איתנו קשר בכתובת: fredmorefinance@gmail.com

    אהבתי

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אנחנו חברת הלוואות מאושרת ממשלתית, אנו נותנים הלוואות לפרטיים ולחברות בריבית נמוכה של 3%, האם אתם צריכים הלוואה משפחתית, הלוואה אישית, הלוואות רכב, או הלוואה לעסקים? אם כן פנה אלינו לקבלת מידע נוסף, כתובת דוא"ל: (mutolacalo@gmail.com)

    אהבתי

כתיבת תגובה